40 miljonu dolāru liels naudas sods par klientu pamešanu novārtā - iMagazine
imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Mēs izmēģinājām iPhone XR!

Uzziniet mūsu viedokli par to

Šis ziņojums nav atjaunināts ilgāk par gadu. Lūdzu, ņemiet vērā, ka šī ziņojuma saturs var būt novecojis.

40 miljonu dolāru liels naudas sods par klientu pamešanu novārtā


Stāvot ceļa malā, saukt pēc palīdzības, taču nesaņemt atbildi — ideāls šausmu filmas kadrs. ASV esošie mobilo sakaru operatora T-Mobile klienti šādas šausmas gadiem piedzīvoja ikdienā. Tagad uzņēmumam par to nāksies maksāt 40 miljonu dolāru lielu naudas sodu.

Ja jums šķita, ka nelielie pārtraukumi mobilā tīkla pārklājumā ir neizturami, mobilais internets ir lēns, LTE standarts nav gana augsts un jūtaties neapmierināti, ja pārtrūcis jūsu tālrunī veiktais zvans, tad varat uzskatīt, ka varbūt tomēr jums vēl ir paveicies.

Tā kā Latvijas izmērs ne tuvu nav salīdzināms ar ASV izmēru, mēs īsti nevaram izprast lielo valstu problēmas. Piemēram, to, kāpēc mazāki vai lielāki apgabali tiek atstāti novārtā, nenodrošinot tajos stabilu mobilā tīkla pārklājumu.

Šī problēma pastāvējusi jau ilgstoši, taču, pateicoties nesenajam T-Mobile skandālam, tai atkal ir pievērsta uzmanība. Visā pasaulē atpazīstamais pakalpojumu sniedzējs nezināmu iemeslu dēļ apzināti maldinājis savus klientus, zvanu laikā atskaņojot viltus gaidīšanas signālus, kaut arī abas zvana puses nav tikušas savienotas un zvans patiesībā nav noticis. No pakalpojuma sniedzēja puses šis ir neētisks gājiens, ko viņi veikuši ar mērķi sasniegt nepatiesi augstus rādītājus tīkla pārklājuma un pieejamības statistikā. Man ir aizdomas, ka tieši šis bija galvenais iemesls viņu rīcībai.

Esmu patiesi neapmierināts, ja pa ceļam veiktie zvani pārtrūkst un man nepatīk, ka mana ikdienišķā maršruta veikšanas laikā vienīgais pieejamais tīkls ir Edge un tas pats pieejams vien pāris minūtes, konkrētos ceļa posmos. Grūti iedomāties, ko ASV iedzīvotāji piedzīvo dienu no dienas, īpaši ņemot vērā to, ka viņu ikdienā mērotie ceļi ir stipri garāki nekā tie, ko mērojam mēs.

Iztēlojieties sekojošo situāciju: jūs esat ieguvuši savu sapņu darbu jums tuvākajā lielajā pilsētā, taču nepelnīsiet gana daudz naudas, lai dzīvotu tur, tādēļ jums ik dienas 2-3 stundas jāpavada, braucot uz darbu un pēc tam — mājām. Eiropā šādas situācijas sastopamas diezgan reti, taču pāri okeānam šis ir ierasts un izdevīgs dzīves modelis.

Kādā dienā jūsu mašīna pēkšņi apstājas nekurienes vidū. Gluži kā filmās, no motora plūst dūmi, un drīz vien jūtaties tā, it kā jūsu galva varētu eksplodēt, jo vismaz 50. reizi mēģinat zvanīt avārijas dienestam, taču neviens neatbild uz jūsu zvaniem. Vai tagad jūs saprotat, kādēļ viltus gaidīšanas signāli ir problēma? Pastāv iespējamība šādos savienojuma pārtraukuma brīžos atgadīties arī krietni smagākām problēmām.

Un viss, ko varēja darīt T-Mobile, bija atzīt savu vainu Federālās sakaru komisijas (FCC) 2014. gadā izdotā likuma pārkāpšanā, liekot lauku uzņēmējiem zaudēt ienākumus, traucējot mediķiem sasniegt pacientus lauku rajonos, atņemot ģimenēm iespējas sazināties ar saviem radiem, un radot potenciāli bīstamu kavēšanos sabiedriskās drošības komunikācijā.

Daži apgalvo, ka 40 miljoni dolāru nav gana liels sods, jo cietušie klienti, kuri centās izdarīt simtiem miljonu zvanu, nesaņems pat nieka peniju kompensācijā — vismaz tad, ja notikumu attīstība turpināsies tāpat kā šobrīd. Tomēr, neskaitot naudas sodu, uzņēmumam tagad nāksies saskarties ar vēl smagākām savu darbību sekām, jo, padzirdējuši šīs ziņas, daudzi viņu klienti varētu pamest uzņēmumu uz visiem laikiem.

Avots: Ars Technica

Apple Inc. (AAPL)