Apple ir noslēdzis vēl vienu rekorda cienīgu ceturksni, bet... - iMagazine
imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Mēs izmēģinājām iPhone XR!

Uzziniet mūsu viedokli par to

Šis ziņojums nav atjaunināts ilgāk par gadu. Lūdzu, ņemiet vērā, ka šī ziņojuma saturs var būt novecojis.

Apple ir noslēdzis vēl vienu rekorda cienīgu ceturksni, bet…


Šī bija pēdējā reize, kad Apple savā ceturkšņa pārskatā atklāj pārdoto ierīču faktisko skaitu. Savukārt jau pakalpojumi vien ir nesuši 10 miljardus dolāru lielus ienākumus.

Mēs gatavojāmies jau pazīstamajai lietu kārtībai, taču, pēc ziņojuma klausoties konferences zvanu, kurā uzņēmums sniedza informāciju par sasniegumiem šī gada pēdējā ceturksnī, mēs ievērojām samērā interesantu Luka Maestri (Luca Maestri) pieminētu ziņu. Sākot no nākamā ceturkšņa, Apple savos pārskatos vairs neizpaudīs precīzo katrā kategorijā sasniegto pārdošanas apjomu.

Oficiāli paustais iemesls ir pašu kategoriju iekšienē valdošās milzīgās atšķirības. Tikai padomājiet par Mac mini un iMac Pro vai arvien atšķirīgākajām iPhone cenām, kas varētu atstāt spēcīgu iespaidu uz šiem skaitļiem. Luka apgalvoja, ka neviens cits uzņēmums šādā veidā nedalās ar rezultātu skaitļiem. Daļēji tas ir patiesi – arī Samsung savus rezultātus neizpauž. Turklāt, patiesi, investoriem interesē nevis pārdošanas apjoms, bet gan peļņa.

No vienas puses, investoriem varētu šķist pievilcīga uzņēmuma spēja par spīti drosmīgo cenu izraisītajai pārdošanas apjoma stagnācijai uzlabot ieņēmumu likmi, tādējādi triljonu dolāru vērtajam uzņēmumam kļūstot vēl bagātākam.

No otras puses, tirgus reaģēja mazliet citādāk nekā investori: pirms Maestri paziņojuma AAPL akciju likme bija 222 dolāri, savukārt pēc – stundas laikā tā nokritās līdz 206 dolāriem. Tirgus raksturs ir samērā skaidri redzams:

Vēl viens rekorda cienīgs ceturksnis

Šajā ceturksnī uzņēmuma kopējais ienākums bija 62.9 miljardi dolāru (uzņēmums gaidīja aptuveni 60-62 miljardus), kas, salīdzinājumā ar pērn šajā pašā ceturksnī gūto 52.6 miljardu dolāru rezultātu, ir ievērojams kāpums. Viens no tā galvenajiem iemesliem ir šī ceturkšņa rezultātos iekļautā informācija par iPhone XS un iPhone XS Max pārdošanu. Salīdzinājumā ar iPhone X, šo tālruņu popularitāte ir augusi zibens ātrumā.

Šajā ceturksnī gūtā peļņa, salīdzinot ar pērnā gada 10.7 miljardiem, ir augusi līdz 14.1 miljardam dolāru. Līdztekus patiesi labākam veikumam, šāds peļņas pieaugums izdevies, pateicoties dažādo valūtas kursu nestajai peļņai.

Ienākumu sadales ziņā ir skaidri redzams, ka šis ceturksnis bijis panākumiem bagāts. Uzņēmums sasniedzis divciparu izaugsmi visos pasaules reģionos. Kuks atklāja, ka Ķīnā sasniegta 16% izaugsme.



iPhone

Ir acīmredzams, ka iPhone joprojām ir galvenais ieņēmumu avots. Rezultātos skaidri manāms iPhone XS un iPhone XS Max rezultātu atstātais iespaids: šo ierīču sasniegtos rezultātus uzņēmuma vadītājs atzina par izciliem. Tā kā iPhone XR pārdošana sākās tikai pirms pāris dienām, datu drošības jautājumu dēļ šī tālruņa pārdošanas rezultātu detaļas nav tikušas izpaustas.

iPad

Salīdzinot gan ar iepriekšējo, gan to pašu ceturksni pērn, iPad pārdošanas apjoms ir nedaudz krities, taču pastāv iespēja, ka jau nākamajā ceturksnī iPad Pro šos skaitļus krietni vien varētu uzlabot.

Mac

Nav pārsteidzoši, ka Mac pārdošanas apjoms ir mazliet krities, jo lielākā daļa šīs produktu sērijas nu jau ir kļuvusi vairāk nekā vienkārši sena. Jaunais MacBook Air šos rezultātus varētu jūtami uzlabot un mūs patiešām interesē, kā veiksies jaunajam Mac mini. Varbūt mēs novembrī varam gaidīt nemanāmu iMac atjauninājumu…

Citi

Sadaļā, kuras nosaukums pašlaik ir “Citi”, no nākamā ceturkšņa gaidāmas izmaiņas. Tā tiks pārdēvēta par “Wearables, home and accessories” (“Valkājamierīces, mājas tehnoloģijas un aksesuāri”). Šāds nosaukums varētu skaidrāk norādīt, ka šie rezultāti pārsvarā attiecas uz Apple Watch, AirPods un HomePod pārdošanu, mazāk – uz visu pārējo produktu rezultātiem. Šajā diagrammā redzams, ka to pārdošanas rezultāti ik gadu arvien uzlabojas. Salīdzinājumā ar pērnā gada skaitļiem, to nestie ienākumi ir gandrīz dubultojušies.

Pakalpojumi

Pakalpojumi turpina uzvaras gājienu, šī ir vienīgā kategorija, kura konstanti aug. Tā ir ienesusi jau vairāk nekā 10 miljardus dolāru un 2016. gadā uzstādītā mērķa piepildīšana vairs ir tikai laika jautājums (Apple plānoja “līdz 2020. gadam dubultot no sniegtajiem pakalpojumiem gūtos ienākumus”). Mēs varētu saderēt, ka šāda diagramma apmierinātu jebkuru uzņēmuma vadītāju.

Mērķi 2019. gada 1. ceturksnim

Apple ir atklājuši arī savus mērķus nākamajam ceturksnim:

• Gūt 89-93 miljardus dolāru lielus ieņēmumus,
• 38-38.5% lielu bruto peļņu,
• 8.7-8.8 miljardus dolāru lielas darbības izmaksas,
• Citus ienākumus (/ izdevumus) 300 miljonu dolāru apjomā,
• Aptuveni 16.5% lielu nodokļu likmi.

Apple Inc. (AAPL)