Apple turpina strauju izaugsmi - iMagazine
imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Mēs izmēģinājām iPhone XR!

Uzziniet mūsu viedokli par to

Šis ziņojums nav atjaunināts ilgāk par gadu. Lūdzu, ņemiet vērā, ka šī ziņojuma saturs var būt novecojis.

Apple turpina strauju izaugsmi


Jau ceturto ceturksni pēc kārtas uzņēmums ir sasniedzis divciparu izaugsmi. Nemaz nešķiet pārsteidzoši uzzināt, ka Apple galvenie peļņas avoti bija iPhone tālruņi, valkājamierīču kategorija (wearables) un pakalpojumi.

Vakar vakarā tika publicēti dati par Apple trešo uzņēmējdarbības gada ceturksni (Q3). Gluži tāpat kā citas reizes, mums nāksies apbēdināt tos, kuri jaunu produktu prezentēšanas brīžos prognozē uzņēmuma darbības beigas. Diagrammās varam aplūkot rekordu cienīgus rezultātus, pastāvīgu izaugsmi un iespaidīgus skaitļus.

Salīdzinot ar pērnā gada rezultātiem, 53.3 miljardu dolāru ieņēmumi norāda uz 17% izaugsmi. Tas nozīmē, ka Apple ir izdevies 7 ceturkšņus pēc kārtas sasniegt izaugsmi, turklāt jau ceturto reizi tā ir divciparu izaugsme. No otras puses, šī ceturkšņa rezultātos vērojama lielākā izaugsme pēdējo 11 ceturkšņu laikā. Palūkosimies, kādi bija uzņēmuma ienākumi šajā laika periodā:

iPhone

Savu ziņojumu mēs sāksim ar iPhone produktu sēriju, kuras pārdošanas rezultātu statistikā iPhone X ieņēma pirmo vietu. Pat ja diagrammā, kurā attēloti pārdošanas rezultāti, ir redzamas šķietami nelielas izmaiņas, tik un tā ieņēmumi par šī produkta pārdošanu ir palielinājušies par 20%. Citiem vārdiem sakot, pat neskatoties uz tā īpaši augsto cenu, tirgus šo flagmani pieņēma.

Derētu ņemt vērā, ka šis tehnoloģiju tirgus segments ir samērā blīvi aizpildīts un pēdējās desmitgades laikā tajā norisinājies tik daudz pārmaiņu, ka ekstrēmas inovācijas ir kļuvušas arvien retāk un retāk sastopamas (iPhone X dizains pamatīgi satricināja tirgu, bet tas ir atsevišķs temats). Par šo jautājumu Tims Kuks (Tim Cook) izteicies šādi:

Pēc manām domām, norises viedtālruņu tirgū ir ļoti veselīgas. Es uzskatu, ka tieši šis ir tirgus, kurā mūsu nozares pārstāvjiem darboties ir visizdevīgāk. Šī tirgus izmērs ir milzīgs un neatkarīgi no tā, vai tas kļūtu par 1 vai 2, par 5 vai 6, vai pat par 10 procentiem lielāks, vai arī saruktu par 1 vai 2 procentiem, no mūsu skatu punkta tas jebkurā gadījumā, tieši pateicoties tā milzīgajam izmēram, ir lielisks tirgus. Aptuveni tādi ir mani uzskati šajā jautājumā.

Mac

Mac datoru pārdošanas apjomā vērojama neliela lejupslīde. Pārdoto datoru skaita krišanos no 4.3 miljoniem uz 3.7 miljoniem varētu uzskatīt par nozīmīgu, taču šajā gadījumā ir jāņem vērā vairākus dažādus aspektus.

Apgalvojumi, ka šī produktu līnija ir sasniegusi savu maksimālo izaugsmes līmeni un turpmāka izaugsme būtu iespējama tikai apgūstot jaunus tirgus apvāršņus, varētu tikt uzskatīti par pamatotiem. Tomēr mums nevajadzētu aizmirst, ka pagājušogad Apple ar uzlabotajiem MacBook Pro modeļiem lietotājus iepazīstināja WWDC konferences laikā, taču šogad jaunie modeļi tika laisti tirgū tikai 4. ceturkšņa sākumā. Tā kā šogad veiktais datoru atjauninājums ir daudz nopietnāks nekā iepriekšējais, tad varam prognozēt, ka arī gaidāmā ceturkšņa un visa nākamā gada rezultātus tas ietekmēs spēcīgāk. Padomājiet tikai par visām baumām attiecībā uz Apple plāniem radīt vēl citas atjauninātas šīs sērijas ierīces…

iPad

Pārsteidzošā kārtā, iPad pārdošanas apjoma rezultātos vērojama neliela izaugsme.

Ja pagājušogad pārdošanas apjomu paaugstināja tirgū tikko parādījies jaunais iPad Pro, tad šī gada pavasarī šī tirgus segmenta līderis bija mazliet lētākais iPad modelis. Pat ja nevaram runāt par sevišķi iespaidīgiem rezultātiem kopumā, Āzijas tirgū tas sasniedza vairāk nekā 10% lielu izaugsmi. Interesanti ir arī tas, ka Apple finanšu direktors Luka Maestri (Luca Maestri) apgalvoja: puse šī tirgus segmenta pircēju savus pirmos iPad planšetdatorus iegādājās tikai tagad, tādēļ šajā ceturksnī aktīvo iPad lietotāju skaits ir paaugstinājies sevišķi krasi.

Valkājamierīces (wearables)

Šī ir visnoslēpumainākā no kategorijām. Tajā Apple iekļauj Apple Watch, AirPods un Beats produktu pārdošanas rezultātus. Šīs ierīces ir kļuvušas jau vairāk nekā vienkārši panākumiem bagātas un populāras.

Salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn, šī tirgus daļa kopumā ir sasniegusi vairāk nekā 60% izaugsmi un, saskaņā ar Kuka teikto, viedā pulksteņa pārdošana ir sastādījusi vairāk nekā 40% no šīs kategorijas rezultātiem. Viņš arī norādīja, ka AirPods panākumi līdzinās iPod popularitātei šo atskaņotāju ēras sākumā. Arvien biežāk cilvēku ausīs manāmas mazītiņās baltās “nūjiņas” (gana daudz pierādījumu to popularitātei varējām pamanīt arī Pasaules kausa futbolā norises laikā. Tā kā mūsu biroja darbinieki ir sajūsmā par šīm austiņām, tad mēs šo izteikumu nepavisam neapstrīdam.

Pakalpojumi

Nobeigumā aplūkosim tirgus sektoru, kuru neietekmēja pērnā gada Ziemassvētku sezona un kurā arī vērojama milzīga izaugsme.

Ir skaidri redzams, ka Apple pakalpojumu sektors ilgtermiņā nemainīgi un stabili aug: salīdzinājumā ar pagājušā gada 3. ceturksni Apple pakalpojumu abonentu skaits ir audzis par 60% un šobrīd jau ir reģistrēti vairāk nekā 300 miljoni individuālu kontu. Arvien vairāk dažādu lietotņu izmanto vienu un to pašu abonēšanas sistēmu un App Store veikalā ir 30 000 šāda tipa lietotņu.

Apple nākamā ceturkšņa plāni

Apple ir publiskojuši sava 2018. gada ceturtā ceturkšņa plānu:
• sasniegt 60–62 miljardu dolāru lielus ieņēmumus,
• 38–38.5% lielu bruto peļņu,
• 7.95–8.05 miljardus dolāru lielus darbības izmaksas,
• citi ienākumi /(izdevumi) 300 miljonu dolāru apjomā
• aptuveni 15% nodokļu likmi (pirms “discrete items”).

Apple Inc. (AAPL)