Doom izveidotājs bija pārguris no sadarbības ar Stīvu Džobsu - iMagazine
imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Mēs izmēģinājām iPhone XR!

Uzziniet mūsu viedokli par to

Šis ziņojums nav atjaunināts ilgāk par gadu. Lūdzu, ņemiet vērā, ka šī ziņojuma saturs var būt novecojis.

Doom izveidotājs bija pārguris no sadarbības ar Stīvu Džobsu


Kā jau jūs, iespējams, zināt, viņsaulē aizgājušajam Apple vadītājam piemita spēcīga personība. Lai arī mums, lietotājiem, viņa ļoti pietrūkst, to pašu nav iespējams apgalvot par visiem viņa bijušajiem kolēģiem, piemēram, par spēļu sērijas Doom izveidotāju Džonu Karmaku (John Carmack), kurš sociālajos medijos dalījies ar garāku stāstu par savām attiecībām ar Džobsu.

Džona Karmaka vārds varētu būt atpazīstams tiem, kuri pat videospēļu ēras pirmsākumos daļu sava laika veltījuši spēlēm. Viņš ir tādu kulta spēļu kā Doom, Wolfenstein 3D un Quake – 90. gadu smagsvaru – autors.

Taču minēsim arī reti kuram zināmu faktu: Karmaks kādu laiku strādāja kopā ar Stīvu Džobsu. Abas leģendārās personības pirmoreiz satikās Džobsa NeXT ēras laikā. Karmaks šajā laikā ļoti vēlējās iespēju uz savas spēles Doom iepakojuma uzlikt nozīmīti “Izstrādāts NeXT datoros”. Pirmajā mirklī viņa lūgums tika skaidri noraidīts, taču neilgu laiku vēlāk Džobss mainīja savas domas.

Lai arī zīmogs uz iepakojuma netika uzlikts, viņi sāka kopīgi strādāt un uzsāka darījumu attiecības. Jau īsu brīdi vēlāk parādījās pirmās domstarpības. Drīz vien pēc sadarbības uzsākšanas Karmakam radās iespaids, ka Džobss neloloja sevišķi pozitīvu viedokli par viņa spēli. Izstrādātāju nepameta sajūta, ka Džobss savā platformā vēlējās spēles padarīt mazāk nozīmīgas.

 

Tomēr, tā kā Džobss novērtēja, ka spēļu jomu pavisam ignorēt nebūtu īsti vēlams, no šīm domstarpībām viņiem izdevās izvairīties. Viņi lūdza Karmaka palīdzību spēļu prasību definēšanā un jaunu darbības virzienu aizsākšanā. Pēc Karmaka domām, uzņēmumam Apple vajadzēja izmantot OpenGL standartu. Apple vadītājs tam nepavisam nepiekrita. Saskaņā ar Karmaka teikto, tas izraisīja vairākus dedzīgus strīdus, pamatā dēļ Džobsa tendences “ar pilnīgu pārliecību runāt par tēmām, kuras viņš vispār nepārzināja”.

Daļa no viņa pieejas diskusijām, vismaz sarunājoties ar mani, bija izsmiet konkrētajā laikā vadošās iespējas un izaicināt mani viņu apstrīdēt. Pēc viņa domām, tās varbūt bija pragmatiskas, taču nekādā gadījumā ne labas.”

“Esmu ieguvis Pixar. Mēs izveidosim kaut ko [saskarni], kas būs patiešām laba.” Tas bieži vien bija kaitinoši – viņš ar pilnīgu pārliecību spēja runāt par jautājumiem, kuros viņa priekšstati bija greizi. Piemēram, par videokaršu atmiņas cenām un to, kādu sistēmas joslas platuma apjomu iespējams izmantot AltiVec paplašinājumiem.

Kā jau jūs, iespējams, zināt, Karmakam visbeidzot izdevās pārliecināt Apple. Viņš to uzskata par vienu no saviem lielākajiem sasniegumiem, kas netiešā veidā arī atstājis iespaidu uz visu industriju. Turklāt viņam nācās kopā ar Džobsu strādāt pie vairākām Keynote prezentācijām. Tā gluži nevarētu būt bijusi medusmaize…

Džons Karmaks jaunībā

Tas vienmēr līdzinājās trakai ugunsgrēka apmācībai, kurā vienmēr pietrūka laika, lai visu izdarītu pareizi. Lai vispār izdotos to paveikt, tas parasti prasīja varoņa cienīgu piepūli no daudziem cilvēkiem. Kā ķirsītis šīs kūkas virspusē bija Džobsa lūgums Karmakam pārlikt viņa kāzu datumu uz citu dienu, jo ceremonija bija ieplānota vienā dienā ar Keynote prezentāciju.

Viņu attiecības strauji kļuva sliktākas, visizteiktāk – pēc iPhone laišanas tirgū. Iesākumā Džobss ļāva tālrunī darbināt tikai tīmekļa lietojumprogrammas – pirmās paaudzes iOS sistēmā vēl nebija App Store veikala –, taču Karmaks tajā pašā laikā bija pārliecināts, ka labākais variants būtu strādāt ar “vietējām” lietotnēm (native applications). Protams, šī nesaprašanās atkal noveda pie sīvas diskusijas. Karmaka domas arī parādījās medijos. Tas bija “pēdējais salmiņš, kas salauza kamieļa muguru”.

Cilvēki no mums atkāpās. Ja Stīvs bija nikns, Apple darbinieki nevēlējās atrasties viņa redzes lokā, lai viņš viņu tēlus savā prātā nesaistītu ar šo pieredzi. Pēcāk viens no vadošajiem darbiniekiem man apgalvoja, ka “Stīvs augstu vērtē enerģiskas sarunas.”

Joprojām dziļi vīlies, es izteicu pāris komentārus, ko vēlāk uzķēra preses pārstāvji. Par to Stīvs nebija sajūsmā.

Stīva Džobsa izturēšanās “amerikāņu kalniņš” – “varonis / jukušais” bija reāls un, pēc ilgāka brauciena augšup, nu es biju pašā lejā. Kāds mani informēja, ka Stīvs visiem devis nepārprotamus norādījumus nesniegt man pieeju pirmajam iPhone programmatūras izstrādes komplektam, kad tas beidzot būs gatavs.

Galu galā dažas no Karmaka spēlēm tomēr tika izlaistas iOS sistēmā, pēdējo no tām sauc Rage (“niknums”) – varbūt šāds nosaukums izvēlēts ar nolūku. Lai arī viņam Apple komandas dalībnieku vidū bija sabiedrotie, viņa sadarbība ar Džobsu beidzās un viņi vairs nekad nesarunājās.

Šajā rakstā atstāstītais ir tikai daļa no Karmaka stāsta, ar ko viņš dalījās savā Facebook profilā. Ja jūs vēlaties izpētīt ainu pilnībā, tad oriģinālo ierakstu varat izlasīt šeit.

Avots: MacRumors

Apple Inc. (AAPL)