iOS lietotājiem varētu kļūt pieejama iebūvēta miega uzraudzīšanas funkcija - iMagazine
imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Mēs izmēģinājām iPhone XR!

Uzziniet mūsu viedokli par to

Šis ziņojums nav atjaunināts ilgāk par gadu. Lūdzu, ņemiet vērā, ka šī ziņojuma saturs var būt novecojis.

iOS lietotājiem varētu kļūt pieejama iebūvēta miega uzraudzīšanas funkcija


Tā spētu noteikt, kurā miega fāzē jūs esat un izlemt, kurš būtu vislabākais brīdis, lai jūs modinātu.

Ir izveidots daudz miega uzraudzīšanai paredzētu lietotņu, taču iOS sistēmā vēl pagaidām nav šim nolūkam paredzētu iebūvēto risinājumu. Saskaņā ar kādu nesen iesniegtu patentu, Apple vēlētos radīt risinājumu, kurš lietotājiem kalpotu labāk nekā pašlaik pieejamās iespējas.

Trešo partiju izstrādātāju veidotās lietotnes cenšas precīzi uzminēt, kurā miega fāzē atrodas ierīces lietotājs. Galu galā, miegs nav tikai apgulšanās, aizmigšana, pamošanās un piecelšanās. Nakts laikā cilvēks piedzīvo vairākus miega ciklus, kuri atkārtojas. Katrs no tiem ir līdz pat 90-120 minūtes ilgs un sastāv no 5 fāzēm.

Kopumā cilvēka miegam raksturīgas 5 fāzes. 4 NREM (dziļā miega jeb “miega bez ātrajām acu kustībām”) fāzes un 1 REM (“miega ar ātrajām acu kustībām”) fāze, kuras laikā cilvēks sapņo. Pēdējā no tām visvairāk līdzinās nomoda stāvoklim. Laba naktsmiera gadījumā dziļā miega fāzes nakts laikā kļūst arvien īsākas un to secība ir šāda: 1-2-3-4-3-2-1-5.

Precīzais nepieciešamā miega daudzums katram cilvēkam ir individuāls, taču visiem ir viena kopīga lieta: ja jūs tiekat pamodināts pirms visu 5 fāžu izgulēšanas, jūs jutīsities slikti visu dienu. Un šajā brīdī stāstā ienāk modinātājpulkstenis. Tas jūs nežēlīgi izpurina no gultas, vispār nepievēršot uzmanību jūsu miega fāzēm.

Šī problēma ir atklāta jau sen un vairāki uzņēmumi ir izstrādājuši dažādus risinājumus. Ir lietotne Beddit, kuru iegādājās Apple, un arī uzņēmumā Withings ir radītas ar šo tematu saistītas ierīces. Lielāko daļu no tām ir nepieciešams novietot zem matrača vai uz naktsskapīša pie gultas. Ir daudz dažādu pieeju miega uzraudzīšanai. Tālruņos pieejamās lietotnes lielākajā daļā gadījumu pastiprina mikrofona jutību un savus minējumus veic, balstoties uz lietotāja elpošanas ritmu.

Būtībā, šīm lietotnēm un ierīcēm ir tādi paši mērķi kā parastajiem modinātājpulksteņiem. Vienīgā atšķirība ir tāda, ka tie jūs nemodinās konkrētā jūsu iestatītā laikā, bet kādā noteiktā laika intervālā. Neatkarīgi no tā, vai risinājums ir balstīts aparatūrā vai programmatūrā, tā veiksmīgai darbībai ir nepieciešami patiešām jutīgi sensori un milzīgs daudzums uzmanības. Mēs ceram, ka Apple pašu izstrādātais risinājums būs citādāks.

Saskaņā ar patentu, līdztekus jaunam iOS iebūvētam risinājumam Apple Watch varētu veikt pat vēl precīzākus mērījumus. Pamatojoties uz jūsu veselības stāvokļa rādītājiem, jūsu iPhone un Watch roku rokā varētu bez papildu lietotņu palīdzības automātiski noteikt, kad jūs būsit aizmiguši, padarot modinātājpulksteņa aprēķinus vēl precīzākus.

Avots: Apple Insider

Apple Inc. (AAPL)