Maksā par savu kafiju ar viedo krūzi - iMagazine
imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Mēs izmēģinājām iPhone XR!

Uzziniet mūsu viedokli par to

Šis ziņojums nav atjaunināts ilgāk par gadu. Lūdzu, ņemiet vērā, ka šī ziņojuma saturs var būt novecojis.

Maksā par savu kafiju ar viedo krūzi


Šādu ziņu Apvienotajā Karalistē saistībā ar savu jaunāko produktu pauž Costa Coffee. Ja tiktu veikti pāris nelieli uzlabojumi, šis varētu kļūt par lielisku produktu!

Mēs dzīvojam pasaulē, kurā gaļas ēšana no spaiņa (KFC) vai kafijas dzeršana no līdzi ņemamas krūzītes tiek uzskatīta par smalku rīcību. Taču, nenoliedzami, papīra krūzīšu atkritumi ir kļuvuši par milzīgu problēmu videi. Saskaņā ar The Independent janvārī publicēto informāciju, Apvienotajā Karalistē vienas dienas laikā tiek izlietoti 7 miljoni papīra krūzīšu. Kopumā tas ir vairāk nekā 2 miljardi krūzīšu gadā!

Turklāt, kaut arī apzīmējums “papīra krūzīte” raisa asociācijas ar organiskiem materiāliem, kurus būtu itin viegli pārstrādāt vai kuri paši laika gaitā noārdītos, to uzbūvē iestrādātā ūdensizturīgā materiāla dēļ šo priekšmetu sastāvā ir plastmasa. Šis risinājums acīmredzami nav ilgtspējīgs, tādēļ, ar mērķi samazināt šāda veida krūzīšu patēriņu, par saprātīgu soli būtu uzskatāma to cenas aplikšana ar lielāku nodokli.

Lielbritānijā lielākā kafejnīcu ķēde, kuru šogad par 3.9 miljardiem Lielbritānijas mārciņu iegādājās uzņēmums Coca-Cola, cenšas izlemt, kā šajā situācijā rīkoties būtu vislabāk. Viņi plāno izveidot jaunu produktu – “Clever Cup” jeb “gudro krūzi”. Tā ir daudzkārt lietojama plastmasas krūze ar kādu viltīgu papildinājumu: krūzes apakšdaļā būs iestrādāta tehnoloģija, kas ļauj veikt bezkontakta maksājumus. Pārskaitīt naudu uz savu gudro krūzi jūs varēsit ar kāda jaunajā Barclays (viena no lielākajām bankām Lielbritānijā) lietotnē pieejama jauna pakalpojuma starpniecību. Tādējādi jūs varēsit par savu kafiju norēķināties, izmantojot tikai savu krūzi. Tas ir visām iesaistītajām pusēm izdevīgs darījums: jūs iegūsit savu kafiju par lētāku cenu, Costa panāks lielāku lietotāju piesaisti savam zīmolam un banka jums sniegs pakalpojumu, pateicoties kuram jūs viņu lietotni izmantosit biežāk.

Taču, līdzīgi kā plastmasas maisiņu gadījumā, šis risinājums ilgtermiņā varēs gūt panākumus un būt labvēlīgs mūsu planētai tikai tad, ja cilvēki savas viedās krūzes lietos vairāku gadu garumā. Tādēļ šis plāns varētu izdoties tikai tad, ja šo krūzi būtu iespējams izmantot vairākās dažādās tirdzniecības vietās, piemēram, arī “zero waste” jeb bezatkritumu veikalos, kuri iepirkšanās nākotni varētu padarīt videi draudzīgu. Turklāt šī risinājuma lietošanu vajadzētu veicināt, nodrošinot tā lietotājiem dažādus izdevīgus piedāvājumus: lai pamudinātu cilvēkus to izmantot, ar krūzes starpniecību iegādājamo preču un pakalpojumu cenām vajadzētu būt zemākām, turklāt, lai atcerētos par iespēju norēķināties ar krūzes palīdzību, tās lietotājiem būtu nepieciešams tajā regulāri augšupielādēt naudu. Tādā ziņā šīs krūzes būtiski atšķirtos no parastām plastmasas krūzēm, kuras lielākā daļa no mums iegādājās, vēloties pieņemt videi draudzīgākus lēmumus, un jau pēc pāris lietošanas reizēm par tām aizmirsa. Varbūt šeit ir jauna ideja topošajiem startup uzņēmumu īpašniekiem? 🙂

Ja jūs gūtu pieeju šādai krūzei, vai jūs to iegādātos?

Avots: Engadget

Apple Inc. (AAPL)