Parādi man savu tālruni un es pateikšu, kas tu esi - iMagazine
imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Mēs izmēģinājām iPhone XR!

Uzziniet mūsu viedokli par to

Šis ziņojums nav atjaunināts ilgāk par gadu. Lūdzu, ņemiet vērā, ka šī ziņojuma saturs var būt novecojis.

Parādi man savu tālruni un es pateikšu, kas tu esi


Vai kādreiz esi aizdomājies par to, kāpēc internetā cilvēki tik daudz strīdas par tālruņiem un operētājsistēmām? Vai tiešām ir tik svarīgi zināt, kurš zīmols ir uzticamākais un kāpēc?

Pasaule ir pārņemta ar šo fenomenu – moderni, civilizēti un inteliģenti cilvēki iesaistās kaitinošos strīdos tikai tāpēc, ka kāds ir nolēmis dod priekšroku citāda zīmola vai operētājsistēmas iegādei.

Ir priekšstats, ka Apple lietotāji parasti ir pārāk pašpārliecināti un ierīces iegādājas tikai zīmola dēļ, tajā pašā laikā būdami pārāk naivi, maksājot pārāk lielu summu, lai kāds viņus uzskatītu par moderniem.

Tomēr arī Android lietotāji saņem taisnīgu kritikas daļu: šie cilvēki tiek uzskatīti par neveiksminiekiem, kuri nevar atļauties dārgu zīmolu, un dziļi sirdī viņi tomēr vēloties Apple produkciju.

Vai tiešām šī tēma ir tik ļoti svarīga, lai savos argumentos izietu no rāmjiem un pat pārtrauktu draudzību atšķirīgu zīmolu dēļ? Nē, tomēr mēs to darām. Bet kāds tam ir iemesls? Iespējams, ka mēs daudzos aspektos joprojām atrodamies tajā evolūcijas posmā, kur pērtiķis skrien pa džungļiem ar akmens cirvi rokās.

Alu cilvēks ar iPhone

Piederība pie kādas grupas ir viens no galvenajiem stūrakmeņiem, tomēr tā ir mūsu dabiskā nepieciešamība. Mēs esam suga, kura bez sociālā kontakta nespēj funkcionēt, un visefektīvāk mēs darbojamies tieši tad, kad esam kādā grupā. Arī pirms vairākiem gadu tūkstošiem cilvēks viens pats nevarēja nomedīt mamutu, tāpēc nācās sadarboties un strādāt kopā ar vēl kādu, lai atvieglotu ikdienas dzīvi. Pienākumi tika līdzvērtīgi sadalīti, tādā veidā attīstot izdzīvošanas instinktus un komunikāciju.

Atšķirība starp cilvēku grupām var radīt plašu emociju loku, atsevišķos gadījumos izraisot agresiju un pat antipātijas. Mūsu smadzenes ir tik ļoti pieradušas pie cilšu un grupu sadalīšanas, ka emocijas ietekmē mūsu rīcību pat informācijas apmaiņas procesā. Tas arī varētu būt galvenais iemesls plaisai starp Apple un Android piekritējiem.

Būtībā mēs sevi maldinām, jo nekas nevar būt svarīgāks par cilvēku grupu vienotību.

Piemēram, ja saņem pozitīvas un negatīvas informācijas sajaukumu par kādu cilvēku grupu, tu vienmēr labāk atcerēsies visu negatīvo. Tu vienkārši izdzēs pozitīvo no savas atmiņas, kas padarītu šos cilvēkus tavās acīs labākus, jo tāda rīcība vājinātu tavas grupas saliedētību.

Parādi man savu tālruni un es pateikšu, kas tu esi

Iepriekšminētā teorija perfekti paskaidro cilvēku strīdu psiholoģisko fonu, taču tā nepaskaidro, pie kādiem principiem šīs grupas pieturās. Kāpēc kāds izvēlas Android, bet kāds cits – iPhone?

Linkolna Universitātes Psiholoģijas skolas pētnieki pauda viedokli, ka mūsu personības iezīmes un priekšroka izvēlē ir nedaudz saistītas lietas. Pētījuma vadītājs Hīters Šavs sacīja:

Aizvien biežāk kļūst skaidrs, ka viedtālruņi ir lietotāja digitālā mini versija, un daudziem no mums ļoti nepatīk, ja kāds tos aiztiek vai izmanto, jo tur glabājas tik daudz informācijas par mums un lietām, kuras mēs atbalstām.

Pētnieki spēja nosaukt divas personiskās īpašības, kuras šķietami ir sasaistītas ar lietotāja mobilo tālruni. Tā ir pazemība un godīgums, un, diemžēl, šī iezīme netika novērota iPhone lietotāju vidū.

Kāds cits pētījums, kurš balstīts uz daudz vairāk piemēru, norādīja, ka, lai arī pastāv zināma saikne starp cilvēka rakstura īpašībām un viņa tālruni, tā nav pietiekami cieša, lai izdarītu nopietnus secinājumus.

Šo pētījumu izveidoja Vācijas un Kembridžas Universitātes profesors Fredriks Gocs. Tas apstiprina, ka Android lietotāji ir nedaudz atvērtāki par iOS operētājsistēmas piekritējiem.

Goca galīgais secinājums, atbildot uz jautājumu par to, uz kādiem principiem balstās Android un iOS lietotāju grupas, ir šāds:

Principi tiek veidoti, balstoties uz, galvenokārt, sociāli demogrāfiski mainīgajiem lielumiem, nevis uz personības iezīmēm un rakstura īpašībām.

Tas nozīmē, ka šajā gadījumā galvenie faktori ir vecums, dzimums, ikmēneša ienākumi un citi sociālie aspekti.

Secinājums

Galvenais secinājums – citu cilvēku kritikai nav nekāda pamatojuma. Abās lietotāju grupās atrodas cilvēki ar līdzīgām personības iezīmēm, neviens nav gudrāks vai ietekmīgāks par citu.

Avots: Brainfodder, Journals.plos, BandwidthBlog

Apple Inc. (AAPL)