Tev šķiet, ka jaunais iPhone nav pietiekami inovatīvs? Padomā vēlreiz! - iMagazine
imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Mēs izmēģinājām iPhone XR!

Uzziniet mūsu viedokli par to

Šis ziņojums nav atjaunināts ilgāk par gadu. Lūdzu, ņemiet vērā, ka šī ziņojuma saturs var būt novecojis.

Tev šķiet, ka jaunais iPhone nav pietiekami inovatīvs? Padomā vēlreiz!


Mēs zinām, ka virsraksts vien izklausās tā, it kā mēs gribētu attaisnoties, taču tā nav. Lieta tāda, ka ir daudz, pārsvarā ar biznesu saistītu iemeslu, kāpēc cilvēkiem var šķist, ka iPhone evolūcija ir pārāk lēna, un šos iemeslus mums vajadzētu apsvērt.

Sāksim ar pamatideju: Apple nav labdarības organizācija vai “žēlsirdīgā māsa” ar mērķi padarīt pasauli par labāku vietu ar tehnoloģiju palīdzību. Apple ir uz peļņu orientēta kompānija, balstīta uz pārdošanu. Vari atmest ilūzijas: lai arī kā Stīvs Džobss mēģināja to visu pasniegt caur skaistām un interesantām vīzijām, mērķis arī toreiz bija tieši tāds pats. Tāpēc mēs gribētu pārveidot bieži dzirdēto izteikumu “Apple šodien ir ieinteresēts tikai peļņā” uz “Apple vienmēr ir bijis ieinteresēts peļņā”.

Vai tā ir problēma? Nepavisam – tā strādā biznesa pasaule. Fakts, ka Apple ir ieinteresēts pelnīt, galu galā palīdzēs attīstīt inovācijas. Lai gūtu peļņu, ir nepieciešams kaut ko pārdot. Pārdot var tikai lietas, kuras atbilst vai varbūt pat pārsniedz mūsdienu standartus. Un tam ir vajadzīgas inovācijas. Ja aktuālais pieprasījums ir emoji, tad tiem arī tiks radītas inovācijas, kas lieliski arī ticis izdarīts ar animoji animācijām.

Vēl viena bieži dzirdēta frāze ir: “Jaunais iPhone ne ar ko neatšķiras no vecā”. Tie, kuri saka, ka nav vērts pāriet iPhone 7 uz iPhone 8, teica to pašu par pāreju no 5 uz 5s, no 5s uz 6, no 6 uz 6s un tā tālāk. Tomēr, ja salīdzinām iPhone 5 un iPhone 8, attīstība ir diezgan acīmredzama. “Nebija vērts mainīt telefonus ar katru pievienoto modeli”… Vai tiešām? Jāsaprot, ka attīstība nāk ar mazākām detaļām, un to var redzēt tikai tad, kad saskatāma kopaina.

Kurš teica, ka tev katru gadu jāmaina telefons? It īpaši, ja runa ir par iPhone, kuram ir atbalstīta programmatūra uz vismaz četriem gadiem pēc telefona iegādes. Ir daudz cilvēku, kuri vēl aizvien lieto iPhone 4s un ar to ir pilnībā apmierināti. iPhone telefoni tiek veidoti, lai kalpotu ilgi, un neviens tevi nespiež katru gadu mainīt telefonu. Tāpēc gaidīt inovāciju pilnu posmu starp katru jauno modeli ir nereāli – nepareiza ir pati perspektīva, no kuras rodas šāda veida ekspektācijas.

Lūk, piemērs, lai atspoguļotu problēmu. Tu klausies mūziku, kura automātiski kļūst par 1% skaļāka ar katru minūti. Šīs it kā knapi pamanāmās izmaiņas nozīmē, ka pēc 100 minūtēm mūzika būs divas reizes skaļāka nekā sākumā. Tu vari to vispār nepamanīt, bet kāds, kurš klausījās sākumā uz 1% skaļumu un aizgāja, un atgriezās brīdī, kad skaļums ir 100%, uzreiz pamanīs atšķirību. Ir grūtāk saskatīt izmaiņas, kamēr tās notiek.

Parasti Apple ievieš jaunumus tādā ātrumā, ka vajadzīgi divi gadi, kamēr produkts tik ļoti mainījies, lai lietotājs apsvērtu iegādāties jaunāku modeli. Vēlamies uzsvērt, ka tas nav tāpēc, ka divu gadu laikā modelis noveco, bet gan tāpēc, ka liela daļa cilvēku vēlas, lai viņu telefons atbilstu jaunākajiem tehnoloģijas standartiem, un divi gadi ir tas laiks, kāds vajadzīgs, lai iPhone būtu pamanāmas izmaiņas.

Kāpēc divi gadi? Pirmkārt, apmēram tik ilgi darbojas garantija, kuru izplatītājs piešķir pircējam. Pretējā gadījumā, augstās cenas novestu pie vilšanās. Iedomājies – tu ap Ziemassvētkiem nopērc jaunāko iPhone par gandrīz 1000 eiro, un sūtījums vēl kādu laiku jāgaida. Deviņus mēnešus vēlāk, septembrī, tu redzi, ka apgrozībā nonācis daudz labāks telefons par tādu pašu cenu, kuram blakus tava telefona vērtība strauji kritusies. Vai tu priecātos? Protams, ka nē, jo par savu ieguldīto naudu tu gaidīji ierīci, kura atbildīs aktuālajiem standartiem un kalpos ilgi.

Tāpēc Apple pieturas pie tempa, kurš katru gadu rada atbilstoša apjoma attīstību un jaunumus. Mēs nesakam, ka nav cilvēku, kuri negrib katru gadu pirkt jaunu iPhone, jo tādi ir. Bet ir viņu lielās intereses un aizrautīgās tehnoloģiju lietošanas dēļ, – viņi alkst iegūt jaunākos produktus, tiklīdz tie ir pieejami. Tomēr šie cilvēki pieskaitāmi pie salīdzinoši mazas patērētāju grupas, kurai ir specifiska interese par tehnoloģiju pasauli. Protams, viņiem liksies, ka iPhone ikgadējie atjauninājumi ir nepietiekami, taču viņi nepārstāv lielāko daļu patērētāju. Tāpēc saprotams, ka Apple nemainīs savu attīstības tempu un amplitūdu, lai pielāgotos šīs pircēju grupas vajadzībām.

Apple Inc. (AAPL)